Главная » Файлы » Мои файлы |
[ Скачать с сервера (34.3 Kb) · Скачать удаленно (max. 15000Kb) ] | 16.01.2014, 11:54 |
Компетентністний підхід при диференціації навчання, як засобу індивідуалізації на уроках хімії, біології та основ здоров’я
Сучасна педагогічна технологія передбачає визнання
індивідуальності учня, яка визначається в значній мірі направленістю його розвитку.
Однією з умов реалізації компетентністного підходу в
особистністно-орієнтованому навчанні хімії, біології та основ здоров’я
являється організація диференціація навчання. Головною метою диференціації
являється переборювання та зглажування протиріч між посереднім підходом до всіх
учнів та індивідуальністю кожної дитини. Диференціація – це організація навчального процесу
з врахуванням домінуючих особливостей груп учнів. Індивідуалізація – це врахування особистих рис
кожного учня. В першому випадку беруться групові, в другому –
індивідуальні особливості, і диференційоване навчання виступає як умова і засіб
індивідуалізації. Учні одного й того ж класу володіють різним рівнем
засвоєння знань, різним рівнем працездатності. Індивідуальна різниця проявляється
також і в типах мислення. Учні одного й того ж класу відрізняються один від
одного високим. Середнім та низьким рівнем навчаємості. Все вище сказане достатньо переконливо вказує на
широкий спектр відмінностей між учнями. І тут виникає проблема: як вчителю
побудувати свою діяльність і діяльність учня на уроці, щоб врахувати всі
особливості і створити такі умови навчання, щоб воно було ефективним для кожної
дитини? Як одночасно навчати всіх, але по-різному? Перш за все потрібно признати, що провідну роль в
його особистому навчанні. Важливий в даному випадку підбір індивідуального
змісту навчання, можливість вибору учнем свого стилю, темпу і ритму, оцінки
результатів. Кожному учню потрібно надати можливість побудувати особисту
навчальну траєкторію засвоєння навчальної дисципліни. Індивідуальна навчальна траєкторія – це
персональний шлях реалізації особистого потенціалу кожного учня в освіті І-ІІІ
ступеня. Задача навчання по індивідуальній навчальній
траєкторії полягає в забезпеченні індивідуальної зони розвитку учня, що
дозволяє йому на кожному етапі створювати навчальну продукцію, спираючись на
свої індивідуальні якості і здібності. Організація особистністно-орієнтованого навчання
учнів має за мету реалізовувати наступні можливості: ·
можливість вибору або виявлення індивідуального смислу і
цілей в кожній темі, на уроці; ·
можливість вибору індивідуального темпу навчання, форм і
методів розв’язку навчальних задач, способів контролю, рефлексії і самооцінки
своєї діяльності на основі знання своїх індивідуальних особливостей; ·
можливість випередження або поглиблення освоюваного
змісту навчального курсу;індивідуальний вибір додаткової тематики і творчих
робіт по предмету. Основні елементи індивідуальної навчальної
діяльності учня: ·
особиста мотивація діяльності(навіщо це я роблю?); ·
постановка особистої мети(передбачуваний результат); ·
особистий план діяльності; ·
реалізація плану; ·
рефлексія(осмислення своєї діяльності); ·
корекція і переросподіл цілей. | |
Просмотров: 1441 | Загрузок: 411 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |