Главная » Файлы » Мои файлы

Компетентністний підхід при диференціації навчання, як засобу індивідуалізації на уроках хімії, біології та основ здоров’я
[ Скачать с сервера (34.3 Kb) · Скачать удаленно (max. 15000Kb) ] 16.01.2014, 11:54

Компетентністний підхід при диференціації навчання, як засобу індивідуалізації на уроках хімії, біології та основ здоровя

 

Сучасна педагогічна технологія передбачає визнання індивідуальності учня, яка визначається в значній мірі направленістю його розвитку. Однією з умов реалізації компетентністного підходу в особистністно-орієнтованому навчанні хімії, біології та основ здоров’я являється організація диференціація навчання. Головною метою диференціації являється переборювання та зглажування протиріч між посереднім підходом до всіх учнів та індивідуальністю кожної дитини.

Диференціація – це організація навчального процесу з врахуванням домінуючих особливостей груп учнів.

Індивідуалізація – це врахування особистих рис кожного учня.

В першому випадку беруться групові, в другому – індивідуальні особливості, і диференційоване навчання виступає як умова і засіб індивідуалізації.

Учні одного й того ж класу володіють різним рівнем засвоєння знань, різним рівнем працездатності. Індивідуальна різниця проявляється також і в типах мислення. Учні одного й того ж класу відрізняються один від одного високим. Середнім та низьким рівнем навчаємості.

Все вище сказане достатньо переконливо вказує на широкий спектр відмінностей між учнями. І тут виникає проблема: як вчителю побудувати свою діяльність і діяльність учня на уроці, щоб врахувати всі особливості і створити такі умови навчання, щоб воно було ефективним для кожної дитини? Як одночасно навчати всіх, але по-різному?

Перш за все потрібно признати, що провідну роль в його особистому навчанні. Важливий в даному випадку підбір індивідуального змісту навчання, можливість вибору учнем свого стилю, темпу і ритму, оцінки результатів. Кожному учню потрібно надати можливість побудувати особисту навчальну траєкторію засвоєння навчальної дисципліни.

Індивідуальна навчальна траєкторія – це персональний шлях реалізації особистого потенціалу кожного учня в освіті І-ІІІ ступеня.

Задача навчання по індивідуальній навчальній траєкторії полягає в забезпеченні індивідуальної зони розвитку учня, що дозволяє йому на кожному етапі створювати навчальну продукцію, спираючись на свої індивідуальні якості і здібності.

Організація особистністно-орієнтованого навчання учнів має за мету реалізовувати наступні можливості:

·         можливість вибору або виявлення індивідуального смислу і цілей в кожній темі, на уроці;

·         можливість вибору індивідуального темпу навчання, форм і методів розв’язку навчальних задач, способів контролю, рефлексії і самооцінки своєї діяльності на основі знання своїх індивідуальних особливостей;

·         можливість випередження або поглиблення освоюваного змісту навчального курсу;індивідуальний вибір додаткової тематики і творчих робіт по предмету.

Основні елементи індивідуальної навчальної діяльності учня:

·         особиста мотивація діяльності(навіщо це я роблю?);

·         постановка особистої мети(передбачуваний результат);

·         особистий план діяльності;

·         реалізація плану;

·         рефлексія(осмислення своєї діяльності);

·         корекція і переросподіл цілей.

Організація розвитку по індивідуальній траєкторії здійснюється за допомогою диференціації навчання, згідно якого до кожного учня слід підходити індивідуально, диференціюючи матеріал, що вивчається по степені складності.
Категория: Мои файлы | Добавил: Reks | Теги: компетентності, диференціація
Просмотров: 1441 | Загрузок: 411 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: