Главная » Статьи » Мои статьи |
Сучасний урок Ключовим компонентом
класно-урочної форми рганізації навчання є урок – форма організації навчання, за якої навчальні заняття проводяться
вчителем із групою учнів постійного складу, одного віку й рівня підготовленості
протягом точно встановленого часу, за сталим розкладом. Умовно кажучи,
урок — це «відрізок» навчального процесу, який є закінченим за смислом, у часі
й організаційно. Від якості уроку
залежить ефективність функціонування всієї школи. Тому багато теоретиків і
практиків працюють над його вдосконаленням. Загальні вимоги
до уроку такі: 1. проведення уроку
на основі сучасних наукових досягнень, передового педагогічного досвіду,
закономірностей навчального процесу; 2. проведення уроку
на основі методик гуманних дидактичних концепцій; 3. особистісна
спрямованість, тобто забезпечення учням умов для самореалізації та ефективної
навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням їхніх інтересів, потреб, нахилів,
здібностей та життєвих настанов; 4. оптимальне
поєднання і системна реалізація на уроці дидактичних принципів; 5. встановлення
міжпредметних зв'язків, які усвідомлюються учнями; 6. зв'язок із
раніше засвоєними знаннями, навичками, уміннями, опора на досягнутий рівень
розвитку учнів; 7. актуалізація,
стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості учня: мотиваційної,
пізнавальної, емоційно-вольової, фізичної, моральної тощо; 8. логічність,
вмотивованість і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності
учнів; 9. ефективне застосування
сучасних дидактичних засобів, особливо — комп'ютерних; 10. тісний зв'язок
із життям, першою чергою з
особистим досвідом учня; 11. формування
практично необхідних знань, навичок, умінь, ефективної методики
навчально-пізнавальної діяльності; 12. формування
мотивації навчально-пізнавальних дій, професійного становлення, потреби
постійної самоосвіти; 13. діагностика,
прогнозування, проектування і планування кожного уроку. Окрім цього, кожен урок має сприяти ефективній рералізації
основних функцій дидактичного процесу — освітньої, розвиткової, виховної та
самовдосконалення. В
контексті сучасних концепцій навчання на перший план, замість освітньої,
виходить виховна функція дидактичного процесу — формування всебічно та
гармонійно розвинутої особистості. Це вимагає, безумовно, зміни парадигми уроку
з метою формування духовного світу учня, допомоги в його самоактуалізації та
самореалізації, визнання права бути суб'єктом навчального процесу і формування
суб'єкт-суб'єктних взаємин на кожному уроці. Така парадигма має бути гуманною і
особистісно спрямованою. Відповідно, грунтовно змінюється зміст цих функцій та
вимоги до уроку. Источник: http://umni4ka.ucoz.ua/publ | |
Просмотров: 461
| Теги: |
Всего комментариев: 0 | |