Главная » Статьи » Мои статьи

Сучасний урок

Сучасний урок

            Ключовим компонентом класно-урочної форми рганізації навчання є урок – форма організації навчання, за якої навчальні заняття проводяться вчителем із групою учнів постійного складу, одного віку й рівня підготовленості протягом точно встановленого часу, за сталим розкладом. Умовно кажучи, урок — це «відрізок» навчального процесу, який є закінченим за смислом, у часі й організаційно.

Від якості уроку залежить ефективність функціонування всієї школи. Тому багато теоретиків і практиків працюють над його вдосконаленням.

Загальні вимоги до уроку такі:

1.      проведення уроку на основі сучасних наукових досягнень, передового педагогічного досвіду, закономірностей навчального процесу;

2.      проведення уроку на основі методик гуманних дидактичних концепцій;

3.      особистісна спрямованість, тобто забезпечення учням умов для самореалізації та ефективної навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням їхніх інтересів, потреб, нахилів, здібностей та життєвих настанов;

4.      оптимальне поєднання і системна реалізація на уроці дидактичних принципів;

5.      встановлення міжпредметних зв'язків, які усвідомлюються учнями;

6.      зв'язок із раніше засвоєними знаннями, навичками, уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів;

7.      актуалізація, стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості учня: мотиваційної, пізнавальної, емоційно-вольової, фізичної, моральної тощо;

8.      логічність, вмотивованість і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності учнів;

9.      ефективне застосування сучасних дидактичних засобів, особливо — комп'ютерних;

10.  тісний зв'язок із життям, першою чергою з особистим досвідом учня;

11.  формування практично необхідних знань, навичок, умінь, ефективної методики навчально-пізнавальної діяльності;

12.  формування мотивації навчально-пізнавальних дій, професійного становлення, потреби постійної самоосвіти;

13.  діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку.

Окрім цього, кожен урок має сприяти ефективній рералізації основних функцій дидактичного процесу — освітньої, розвиткової, виховної та самовдосконалення. В контексті сучасних концепцій навчання на перший план, замість освітньої, виходить виховна функція дидактичного процесу — формування всебічно та гармонійно розвинутої особистості. Це вимагає, безумовно, зміни парадигми уроку з метою формування духовного світу учня, допомоги в його самоактуалізації та самореалізації, визнання права бути суб'єктом навчального процесу і формування суб'єкт-суб'єктних взаємин на кожному уроці. Така парадигма має бути гуманною і особистісно спрямованою. Відповідно, грунтовно змінюється зміст цих функцій та вимоги до уроку.

 



Источник: http://umni4ka.ucoz.ua/publ
Категория: Мои статьи | Добавил: Reks (16.11.2013) | Автор: Совпель Ольга E W
Просмотров: 461 | Теги: вимоги до уроку., Сучасний урок | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0